فروش بهتر در وینک با استفاده از بلاگ (بلاگینگ)

گوگل + پینستر لینکدین Tumblr +

این مقاله به درد کسی می‌خوره که هم بلاگینگ (نوشتن بلاگ) رو می‌خواد شروع کنه، هم در خونه یا در کارگاه خودش لباس و محصولات فشن درست می‌کنه و در وینک می‌خواد خرید و فروش خودش رو راه بندازه.


چطوری با استفاده از بلاگ، در وینک بهتر خرید و فروش کنین؟

داشتن بلاگ به شما برای پیدا کردن مشتری جدید، دنبال‌کننده‌ی بیش‌تر و بالا بردن فروش شما کمک می‌کنه.

با داشتن یک بلاگ یا صفحه‌ی اینستاگرام می‌تونید هرروز اون‌ها رو بروز کنین، مطالب جالب بنویسین و با دنبال‌کننده‌های خودتون در ارتباط باشین تا فروش محصولات خودتون رو بالاتر ببرین.

پنج تا از مزایای یک بلاگ:

  1. بلاگینگ (تولید محتوا برای بلاگ) به شما کمک می‌کنه یک بستر پایدار برای طرفداران خودتون بسازید که فارغ از فیلتر شدن یا نشدن شبکه‌های اجتماعی می‌تونید با مخاطبتون در ارتباط باشین و اونا با محصولات شما آشنا بشن.
  2. بلاگینگ بستری برای شما فراهم می‌کنه تا در مورد محصولات، کار، خرید و زندگی با دیگران در ارتباط باشین.
  3. بلاگینگ به شما کمک می‌کنه مجموعه‌ای از ایمیل‌های کاربران خودتون رو در قالب خبرنامه ازشون بگیرید و باهاشون در ارتباط باشین.
  4. بلاگینگ باعث ایجاد شخصیت برند شما و ایجاد اعتماد بین مردم می‌شه، هر چی بیشتر بتونین در با مردم در ارتباط باشین، داستان خودتون و کارتون رو بهتر برای آدم‌ها تعریف کنین، موفق‌ترین
  5. درنهایت بلاگینگ به شما کمک می‌کنه که بدون سایر راه‌های مارکتینگ فروش خودتون را گسترش دهید.

 

چرا همه‌ی فروشندگان بلاگ ندارن؟

دلایل مختلفی داره که با بعضی‌ها که صحبت کردیم که این دلایل رو آوردن:

  1. وقت ندارم بلاگ درست کنم. (باید برای بلاگ وقت گذاشت، بیش‌تر از ۱ ساعت در هفته!)

۲٫نمی‌تونم خوب بنویسم. (بلاگرها باید خیلی خوب بتونن ارتباط برقرار کنن، حالا این‌که خوب بنویسن هم خب یک امتیازه)

  1. نمی‌دونم راجع به چی بنویسم. (خب این مقاله رو ادامه بده، خودمون بهت می‌گیم)
  2. نمی دونم از کجا شروع کنم. زمان و هزینه زیادی می بره. (اینم اوکیه، اونم توی این مقاله بهت می‌گیم)

 

 

چرا باید به فکر بلاگینگ باشم ؟

بلاگینگ به شما کمک می‌کنه که برند خودتون را بسازین و داستان خودتون رو برای مخاطبتون بگین، اکثر بلاگرهای موفق برندشون رو این گونه گسترش داده اند.

نوشتن راهی برای بیان داستان شماست، داستان شما می‌تونه برند شما را سرپا نگه داره.

لیست محصولات شما ، عکس‌های محصولات و توضیحات اون همگی با برند شما در تعامله اما هیچ چیز قوی‌تر از بلاگ برای بیان داستان شما نیست.

به نظر من قصه‌ها مردم را بهم وصل می‌کنن داستان‌هایی در رابطه با چرایی کارتون و نوآوری که در محصولات خودتون دارین باعث آشنایی سایرین با محصولات شما می‌شن.

در دو بستر می‌شه این کارها را انجام داد:

اولیش شبکه‌های اجتماعیه. برای این کار می‌تونین از شبکه‌هایی مثل اینستاگرام یا توییتر استفاده کنین و داستان‌های خودتون رو برای مردم بازگو کنین. (دقت داشته باشید که به کسی که فقط توی شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنه و تا به حال بلاگ‌نویسی نکرده، و اصلا بلاگی نداره بلاگر یا بلاگ‌نویس نمی‌گن)

دومیش استفاده از بلاگه. هیچ جایی مناسب‌تر از بلاگ برای بیان فکرهاتون، هنر و کار شما نیست.

نه تنها بلاگ تنها جاییست که می توانید داستان های خود را عمیقا بیان کنید بلکه به شما اجازه می دهد تا با دیگران در ارتباط بوده و مشکلات مشتری‌های خود را حل کنید.

اینترنت پر از داستان‌های موفقیه از فروشندگان آنلاین که به وسیله بلاگ‌نویسی کار خود را گسترش داده‌اند.

همه‌ی این موفقیت‌ها از یک تغییر کوچیک شروع می‌شه، «ترافیک».

راه‌های زیادی وجود داره که به آوردن ترافیک کمک می‌کنه، که در صدر اون راه‌هایی با پرداخت هزینه برای تبلیغاته، اما ایجاد بلاگ تنها راه بی‌هزینه ایه که می‌تونید به وسیله اون فروش بالایی برای خودتون ایجاد کنید. ناگفته نمونه که درسته پول صرف نمی‌کنید اما هزینه اصلی شما زمانه.

 

بلاگینگ هم‌چنین یک ابزار مهمه که به وسیله اون ترافیک به سایت یا بلاگ خود بیارید و در نتیجه شانس فروش بالاتری در صفحه‌ی خودتون در وینک داشته باشید.

نباید سر اینکه راجع به چی می‌خواین صحبت کنین خیلی وقت بذارین. چون میلیون‌ها موضوع هست که می تونید در موردش صحبت کنید. کارهای روزانه، آموزش یک محصول و نحوه تولید اون، پیشنهادهای عمومی و کلی موارد دیگه که به درد مردم می خوره و یا لینک‌هایی که فکر می کنین برای مخاطبتون مفیده می‌تونید اونا رو در بلاگ خودتون منتشر کنید.

 

شما بلاگ را برای گفتن داستان‌هاتون و ساخت برندتون انجام می‌دید. این‌که چی تولید می‌کنید و چجوری تولید می‌کنید و فرق‌تون با بقیه رقیب‌هاتون در چیه. موادی که در تولید به کار می‌برید. چه مشکلی را از مردم حل می کنید و کدام نیاز مخاطبتون رو براش راه حل دارین.

هر کاری که شما می‌کنید برای ارتباط با سایر مردمه و بلاگ هم از این قضیه مستثنا نیست.

 

از بلاگ برای در ارتباط بودن با مشتری‌های وفادار خودتون استفاده کنید تا بهشون نشون بدین که متوجه ارزش اون‌ها هستین، نیازشون رو می‌شناسین و می‌تونین بهشون کمک کنین.

چیزی که می‌خوایم روش تاکید کنیم مشتری‌های وفاداره.

می‌تونید به صورت رندوم راجع به هر چیزی که در ذهنتون میاد مطلب بنویسید، اما هر مطلبی براتون ترافیک نمیاره!

برای این‌که با بلاگینگ بتونید ترافیک درستی به سمت بلاگ خودتون بیارید، باید تصویر درستی از مشتری‌های وفادارتون رو در ذهنتون تجسم کنین. مثلا مشتری‌تون شاغله یا خونه‌دار؟ اکسسوری  دوست داره یا نه؟ اگه علاقه داره چطور اون اکسسوری رو تهیه می‌کنه؟ می‌خره یا خودش می‌سازه؟ اگه می‌سازه و علاقه داره پس باید برای این فرد مطلب تهیه اکسسوری تهیه کنین.

همیشه باید طوری بنویسین که انگار برای مشتری‌های وفادارتون می‌نویسین. در آخر می‌بینین که چه بلاگ خفنی شده.

دنبال بهونه نباشین.

یادتون میاد اولش راجع به چه دلایلی با هم صحبت کردیم؟! بیایم راجع بهش بحث کنیم.

۱ – وقت بلاگ نوشتن ندارم: خیلی از بلاگ‌نویس‌ها هفته‌ای یک یا دو بار پست می نویسن. اکثرا هم در مورد محصول جدیدشون یا اتفاقی که در اون هفته افتاده صحبت می کنن که این خیلی ساده است و نهایت دو صفحه می شه. (بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کلمه)

معمولا برای این کار چند ساعت زمان می‌ذارن. دو یا سه ساعت زمان برای تولید محتوا در هفته زمان بدی نیست اگه می‌خوای فروشت رو هم بیش‌تر کنی. بهش فکر کنین.

۲ – نمی‌تونم خوب بنویسم: همون‌طور که قبلا گفتم بلاگ‌نویسی فقط به خوب‌نویسی نیست، بلکه به ارتباط برقرار کردن با مخاطب بستگی داره. وقتی دارین با یک مشتری صحبت می‌کنین یا یک دوست، در مورد ادبیات و وزن کلمات حساس نیستین. فقط حرف‌هایی رو می‌زنین که مطمئنید طرف مقابل منظورتون رو درک می‌کنه و قضیه رو می‌فهمه. بلاگ‌نویسی هم دقیقا همین است. ارتباط خوب با مخاطبتون برقرار کنین.

کلمات ساده، جملات کوتاه و نظرات شفاف تنها چیزیست که باید در یاد داشته باشید. جوری بنویسید که انگار دارین با دوستتون حرف می‌زنین.

۳ – نمی‌دونم راجع به چی بنویسم: همون‌طور که قبلا گفتم محدودیتی رو انتخاب موضوع ندارین.

می‌تونین در مورد محصولتون بنویسین. در مورد جزئیاتش که چجوری درست می‌‌شه، از چه موادی استفاده می‌کنین و چقدر زمان می‌بره. می‌تونین به صورت هفتگی از عملکردتون وبلاگ را آپدیت کنید. چیزایی مثل اینکه روی چه چیزی دارین کار می کنین چه اتفاقایی داره برای بازارتون میفته و …

می‌تونید در مورد یک تخفیف که در آینده می‌دید خبر بدید. در مورد جزئیاتش صحبت کنین و این‌که چجوری می‌تونن از این تخفیف با خبر بشن و استفاده کنن.

می‌تونین راجع به سایر فروشنده‌ها، هنرمندان و چیزهایی که شما را تحت تاثیر قرار می‌ده بنویسین. می‌تونین در مورد چیزایی که توی وینک می‌بینین، و نظرتون رو جلب کردن و باحالن بنویسین. می‌تونین با یکی از فروشندگان موفق یا مشتری وفادارتون مصاحبه کنین. می‌تونین در مورد چیزهای عمومی که به درد کاربران می خوره بنویسید.

۴ – نمی دونم از کجا بلاگینگ رو شروع کنم: این آخرین بهونست که تو این قسمت حلش می‌کنیم.

چطور می‌تونید شروع به نوشتن بکنید؟

۲ تا راه برای شروع هست:

اولیش اینه که توی اینترنت در مورد بسترهای مختلفی که برای بلاگ وجود داره بخونی، که برای این کار هر کدوم هزاران پیج و سایت وجود دارن که میتونین در مورد مزایا و معایب مختلف اون پلتفرم‌ها بخونید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ولی یک راه دیگه‌ای هم وجود داره، اونم «بلاگینگ (نوشتن در بلاگ) برای بلاگ وینک با اسم خودتونه».

چرا باید توی بلاگ وینک بنویسی؟ برای این‌که هزینه‌ای که قراره بدی برای تهیه دامنه و هاست و دردسرهایی که باید برای برپایی بلاگت با پلتفرم‌های مختلف بکشی رو نیازی نیست تحمل کنی، چون ما بهت دسترسی مخصوص به خودت رو بهت می‌دیم تا بتونی پست‌های بلاگت رو بنویسی، توی ویراستاری مقاله‌ات کمکت می‌کنیم، بچه‌های فنی‌مون، از لحاظ سئو (بهینه سازی مقاله‌ها برای موتورهای جستجوگر مثل گوگل) هم بهت کمک می‌کنن که توی چشم بهم زدنی ترافیک درستی به سمت مقاله‌ات بیاد و بتونی فروش بیشتری داشته باشی. از همه مهم‌تر این سرویس «رایگانه» و می‌تونی با صرف زمانی که برای مقاله‌ات می‌ذاری فروشت رو بالا ببری.

اگه دوست داری برای بلاگ ما بنویسی، می‌تونی بهمون ایمیل بزنی

guest.post@winkapp.ir

ایمیل بزن بهمون

 

 

 

 

اشتراک:

درباره نویسنده

رامین صفاری

رامین 29 سالشه و چند ماهی هست که به عنوان مدیر مارکتینگ داره با وینک همکاری می‌کنه، البته یه جورایی آچار فرانسه وینک هم هست و همه جور کاری از دستش بر‌می‌آد. کلی هم حساسه رو نگارش و املا کلمه‌ها و یدونه نیم فاصله هم از زیر دستش در نمی‌ره و واسه همین هر مطلبی هم که بقیه بنویسن یک دور از زیر دست رامین باید رد کنیم.

۱ دیدگاه

کامنت بذارین