روش‌های قیمت‌گذاری پوشاک دست‌دوم در وینک

1
219
خرید و فروش لباس

وقتی تصمیم می‌گیریم یکی از لباس‌های دست‌دوممون رو بفروشیم، باید به نکات زیادی توجه کنیم تا نظر مشتری‌ها رو جلب کرده و اون‌ها رو متقاعد کنیم تا به‌جای خرید پوشاک نو از بازار، لباس‌های دست‌دوم بخرن و از خرید خودشون کاملا راضی باشن. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید موقع فروش یک جنس دست‌دوم راجع بهش فکر کنیم، قیمت پیشنهادی از سوی ما است.

در واقع تناسب قیمت یک جنس دست دوم با کیفیت و طراحی اون جنسه که مشتری رو ترغیب به خرید می‌کنه و رضایت فرد مورد نظر رو در بالاترین سطح ممکن برآورده می‌کنه. تو این مطلب قراره نحوه فیمت گذاری لباس دست دوم رو اصولی یاد بگیریم.

پوشاک دست دوم

از آخرین قیمت‌های بازار مطلع شوید

اگربه‌دنبال فروش پوشاک و کیف وکفش دست‌دوم خودتون در اپلیکیشن وینک هستین، در درجه‌ی اول لازمه که خودتون رو به‌روز نگه دارین و همیشه قیمت پوشاک و کیف و کفش از برندهای مختلف موجود در بازار رو دنبال کنین. همیشه یادتون باشه که مشتری‌های شما افراد آگاه و به‌روزی هستن که مدام قیمت‌ها رو چک می‌کنن و زمانی به خرید جنس دست‌دوم شما علاقه مند می‌شن که خرید اون جنس براشون پر از سود و منفعت باشه و قیمت پیشنهادی شما خیلی کم‌تر از قیمت‌هایی باشه که این روزها تو بازار شنیده می‌شه.

قیمت پوشاک

بنابراین در مرحله‌ی اول باید کالاهای مشابه با کالای دست‌دوم و یا حتی کالاهای نو و کارنکرده‌ی خودتون رو بررسی کنید و از آخرین قیمت‌های موجود در بازار و فرشگاه‌های اینترنتی باخبر بشین. بعد از اون به سراغ اپلیکیشن وینک بیاید و بازهم به دنبال اجناسی باشین که به کالای مورد نظر شما شباهت دارن و قیمت‌های پیشنهادی ازطرف سایر فروشنده‌ها رو هم مطالعه کنین. بعد از تمام این کارها وقتشه که اطلاعاتتون رو جمع بندی کنین و قیمتی پایین‌تر از تمام قیمت‌ها رو پیشنهاد بدین تا کالای مورد نظر شما، برای مشتری جذاب‌تر باشه و برای اون‌ها در اولویت قرار بگیره.

قیمت لباس های مختلف

به طرح و مدل آیتم قابل فروش خودتون دقت کنید

پوشاک و کیف و کفش جزء آیتم‌هایی هستن که با مد روز مدام تغییر می‌کنن و این طور نیست که تمام آیتم‌های دست‌دوم و حتی نویی که شما مدت‌ها پیش خریداری کردین، امروز هم طرفداران زیادی داشته باشن. البته این در مورد بعضی از آیتم‌ها پررنگ‌تره و در مورد بعضی از اجناس صدق نمی‌کنه. برای مثال ممکنه شما یک کیف چرم مشکی ساده خریده باشید که همیشه رو بورسه و همیشه طرفدار داره، اما در کنار این جور اجناس لباس‌هایی هم هستن که فقط یک سالی مد شدن و حالا دیگه اصلا مورد توجه مشتری‌ها قرار نمی‌گیرن. پس همیشه با خودتون و مشتری صادق باشید و محبوبیت جنس مورد‌نظر در لحظه‌ی حال رو در نظر بگیرین.

کیفیت لباس ها

با چند درصد تخفیف، قیمت‌گذاری رو شروع کنیم؟

وقتی حرف از فروش پوشاک و کیف و کفش دست دوم میشه، بعضی‌ها فکر می‌کنن که در نظر گرفتن مقدار خیلی کمی تخفیف برای فروش اجناسشون کافیه! در حالی که این تصور کاملا اشتباهه. یادتون باشه که شما جنسی رو می‌فروشید که دیگه به دردتون نمی‌خوره و مورد استفادتون قرار نمی‌گیره و هیچ دلیلی نداره که افراد مبلغی شبیه به مبالغ موجود در بازار رو برای جنسی پرداخت کنن که مدتی توسط شما مورد استفاده قرار گرفته و یا حتی نو و کارنکرده در کمد لباس شما باقی مونده. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قیمت‌گذاری رو با تخفیف ۵۰ درصدی شروع کنید و با توجه به کیفیت و قدمت آیتم مورد‌نظر، تخفیف رو بیشتر و بیشتر کنید.

تخفیف

تفاوت قیمت‌گذاری آیتم‌های نو، در‌حد نو و دست‌دوم

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای افراد پیش میاد، فرق بین اجناس دست‌دوم با اجناس نو و یا آیتم‌هایی است که تنها یک روز و یا بعضا تنها یک ساعت مورد استفاده قرار گرفتن. در مورد اجناس دست‌دوم که توضیح دادیم و گفتیم که حداقل تخفیف مورد‌نظر برای این جور آیتم‌ها از ۵۰ درصد شروع می‌شه و در برخی موارد به بیشتر از ۷۰درصد هم می‌رسه. اما در مورد اجناس نو و یا در حد نو چطور؟

اول از همه لازمه بدونید که استفاده از هر جنسی حتی برای چند دقیقه و یا چند ساعت، اون‌رو تبدیل به یک کالای دست‌دوم می‌کنه و دیگه برای خریدار هیچ فرقی نداره که شما چه قدر از اون کالا استفاده کردید. پس برای قیمت‌گذاری چنین آیتم‌هایی هم بهتره دل رو به دریا بزنید و قیمت‌ها رو حداقل نصف کنید.

لباس های در حد نو

در مورد اجناس نو و کارنکرده هم همین قانون صدق می کنه. فکر کنید شما شلواری رو خریدید که به هر دلیلی (تغییر سایز، مورد پسند نبودن و غیره) استفاده نکردید و حالا به همون شکل نو و تگ‌دار می‌خواهید اون رو بفروشید. اگر شما بخواهید این شلوار رو به قیمت اصلی بفروشید مدت‌ها طول می‌کشه که فردی اون رو خریداری کنه و یا حتی ممکنه هیچ وقت به فروش برسه. در صورتی که اگر قیمتش رو کم‌تر کنید و اون‌رو با تخفیف ۵۰ درصد به بالا بفروشید، حتما کسی پیدا میشه که خرید این شلوار رو ترجیح بده و به داشتن چنین جنسی علاقه‌مند بشه.

لباس های نو

مزایای فروش پوشاک و کیف و کفش با تخفیف بالای ۵۰ درصد

هر داد‌وستدی وقتی معنا پیدا می‌کنه که برای هر دو طرف معامله پر‌سود باشه. وقتی شما اجناس دست‌دوم و بی‌استفادتون رو به قیمت خیلی ارزون می‌فروشین، در درجه‌ی اول کالایی رو که بی‌مصرف بود و هیچ سودی براتون نداشت، به پول تبدیل کردین. در نتیجه اولین سودتون رو این‌طوری به دست آوردین. از طرفی وقتی این فرهنگ در بین تمام افراد جا بیوفته، شما ارزون می‌فروشین و می‌تونین ارزون هم بخرین. یعنی تو شرایط اقتصادی امروز که خرید کالا داره روز‌به‌روز سخت‌تر و دشوار‌تر می‌شه، ما به هم کمک می‌کنیم که آیتم‌های موجود تو کمد لباسامونو با قیمت‌های خیلی مناسب رد‌وبدل کنیم و در نتیجه هر کدوممون به اجناس تازه و متنوعی دسترسی پیدا کنیم.

لباس های جدید

مساله‌ی بعدی کمک به محیط‌زیسته که یکی از مهم‌ترین اهداف خرید‌وفروش اجناس دست‌دوم به حساب میاد. شاید براتون جالب باشه که بدونین برای تولید هر قطعه از پوشاک و کیف وکفش، کلی انرژی مصرف می‌شه و در کنار اون کلی گازهای سمی و مواد آلاینده ی محیط زیست مثل گاز کربن‌دی‌اکسید تولید می‌شه. ما با خریدوفروش اجناس دست‌دومی که هنور قابل استفاده هستن، این روند رو کمی کندتر می‌کنیم و در‌واقع وظیفه و مسئولیت خومون رو در‌برابر محیطی زیستمون ایفا می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

۱ کامنت

ارسال کامنت

Please enter your comment!
Please enter your name here